close

heartsongs   

Circle of Happiness

by Mattie J.T. Stepanek (when he was 12 years old)

 

I am a little kid

For you to love.

I am a little kid

For you to hug and kiss.

 

I am a little kid

For you to say

“You are so special,”

Yes you are too.

I am a little kid

For all of those things

And more.

 

And when you

Feel and say and do

All of those things.

I will be a little kid

Who will love you.

I will be a little kid

Who will hug and kiss you.

I will be a little kid

Who will say to you,

“You are so special, too.

Yes you are.”

 

I will be a little kid

Who will do all of those things

And more.

And that is what

Happiness

Is all about.

 

幸福圈圈

 

我是個小小孩,

你可以愛我。
我是個小小孩,

你可以抱抱我、親親我。

我是個小小孩,

你可以對我說:

「你很特別。

你真的很特別。」

我是個小小孩,

你可以給我這些,

甚至更多。

當你想這麼做,

而且這麼做了時,

我會是一個

愛你的小小孩,

我會抱抱你、親親你。

我會對你說:

「你也很特別,

你真的很特別。」

我會為你做這些,

甚至更多。

這就是所謂的幸福。

 

Heartsongs

2002

《天使的聲音》 

格林文化 2003

 

馬提三歲便開始嘗試寫詩與短文。他的詩作對於肌肉萎縮患者的真實世界有感人的詮釋。對於因同樣疾病而相繼過世的三位手足,馬提在他的詩裡也有深刻的追憶。
細細品味他的作品,可以感受到作者超齡的智慧與純真的幽默態度,以及滿懷希望的人生觀。

 


The Importance of Windows

 

Windows are very good things to have.

They let you look out,

And see all the different things.

And they let you look in,

To see all the other different things.

And do you know what is the most

Special window of all?

The Window in your heart,

That’s between the Heaven-in-the-earth

And the Heaven-in-the-sky.


窗戶的重要

 

窗戶是一樣好東西。

你可以從窗戶向外看,

看見所有不同的事物。

你也可以向內看,

看見其他不同的事物。

你知道世界上

最特別的窗戶是什麼嗎?

是你心裡的窗,

向外看可以看到地上的天堂,

向內看可以看到天上的天堂。



 

The Storm

 

There is a big storm coming.

It is way up in the air,

Above the clouds.

It is out in space.

Maybe my friends and I

Will get into a rocket ship

And fly up into space

To see the storm.

We will look down at the storm.

When the storm is all through,

We will come back down to earth.

We will be dry, not wet,

Because we were above the storm clouds.

But it will take a long time

To fly up onto that space.

So maybe,

If it is snack time,

Perhaps we will just use

An umbrella to stay dry instead.



 

暴風雨

 

有一場暴風雨就要來了,

它現在停留在高空,

在白雲上頭,

在太空中。

也許我和我的朋友

會搭上一座火箭船

飛向太空,

去看暴風雨。

我們會俯瞰暴風雨。

等暴風雨結束後,我們才會回到地面。

我們不會淋濕,

因為我們是在烏雲的上頭。

但是飛到太空

要很久很久。

所以,如果,

暴風雨是在點心時間來,

我們就撐傘好了,

這樣也不會淋濕呢。


arrow
arrow
    全站熱搜

    海遙 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()